Майдан – це ти

Шановні друзі, українці, кияни!

Учора й позавчора на вулицях і в мережі було чути багато нарікань на лідерів опозиції та активістів Євромайдану на тему того, що вони не мають плану і ніяк не скажуть людям, що ж їм (нам) робити. Давайте припиняти срач в коментах і нарешті подивимося правді в очі: так, наша опозиція – і Яценюк, і Кличко, і Тягнибок з усіма їхніми штабами – бездарні менеджери і політики. Якби вони були великими політиками – то у владі би були вони, а не Янукович, страшної ночі 30-го листопада би ніколи не сталося, і нам би не довелось виходити на Майдан. Це також означає, що якщо чинним політикам віддати повну владу на Майдані, то Майдан провалиться або закінчиться недолугим компромісом у стилі 2004-го року.

Тому я закликаю подивитися усіх на ситуацію тверезо і зрозуміти: відповідальність за країну і за місто лежить на кожному з нас.

Саме тому, що у 2004 році ми віддали долю країни на відкуп політикам, склалася та система влади, яку ми маємо зараз. Саме тому, що ми перестали виходити на вулиці і особисто контролювати політичний процес, у 2010 році президентом став зек Янукович, а єдині політики, які були здатні  боротися із ним на рівних – Юрій Луценко та Юлія Тимошенко – опинилися за гратами.

Окреме слово до киян. Саме тому, що ми дозволили меншості киян обрати Черновецького у 2008-му році (на дільниці не прийшов 1 000 000 громадян, включених до виборчих списків, а Черновецького обрали 460 000 голосів), ми зараз маємо розкрадене місто. Саме тому нами керує не мер, а гауляйтер Попов і соратниця Черновецького Герега. Саме тому на вулицях нашого міста Києва нас і наших дітей б’є наш, київський, Беркут (не обманюйтесь, він уже раніше відзначався при розгоні протестів проти забудов, але нам було пофіг). Саме тому нам доводиться заходити до КМДА не через двері, а через вікно. Саме тому розміщенням гостей Майдану займаємося ми самі, а не КМДА, у якої на порядок більше ресурсів і можливостей для цього. Саме тому ми боїмося брати на мирну демонстрацію в центрі міста своїх дітей. Саме тому ми заздримо Львову, у якого є такий мер, як Садовий, який очолив громаду міста в момент істини. А Попов, нагадаю, 29-го листопада подав заяву до суду про заборону мітингів в центрі Києва. Як каже давня приказка, якщо ти не займаєшся політикою – то вона займеться тобою.

Тому давайте визнаємо, що у цій ситуації, що склалася, є і наша відповідальність. І нам не виправити те, що втрачалося роками, за один день ходіння на Майдані.

І тому я пропоную зробити гаслом цього дня: «Майдан – це я!». Нехай кожен перестане надіятися, що прийде добрий цар, і скаже, в який бік іти. Подивіться на нашого східного сусіда і скажіть собі, чи ви хочете такої долі. Європа виборола той рівень життя, який вона має зараз, не завдяки лідерам, а завдяки прямій участі громадян у вирішенні політичних питань. Нехай кожен формує план дій для себе, своєї родини, свого колективу, і сам несе відповідальність за його реалізацію.

Мій особистий план такий:

1. Я підтримую Майдан і вимагаю зміни системи влади та покарання осіб, відповідальних за події 30-го листопада та наступні провокації. Зміна системи влади – це незалежний і справедливий суд, чесні вибори, вільні і незалежні ЗМІ, прозорість державного бюджету, підзвітність і підконтрольність усіх органів влади кожному громадянину, пряма участь громадян у вирішенні важливих питань міста, села, країни. Справедливий і розумний розподіл національного багатства. Я сам шукаю і підтримую тих політиків, які зобов’яжуться і будуть спроможні встановити нову систему. Гарний приклад – реформи Саакашвілі у Грузії, з урахуванням допущених ним помилок і перегибів.

2. Політика і політики мають бути моральні. Тому мій моральний авторитет – люди, які складають Ініціативу 1-го грудня (1-12.org.ua). Я підтримаю тих політиків і ту владу, які будуть прислухатися до порад учасників Ініціативи та діяти згідно з їх духовними і практичними настановами.

3. Я особисто буду присутній на вулицях міста мінімум 2 години на день, по можливості – більше. Я максимально відкладаю усю поточну роботу в сторону, і роблю тільки найпотрібніші, найгарячіші проекти. Я особисто беру відповідальність за те, що відбувається в цей час зі мною та навколо мене. Якщо я маю можливість – я особисто зупиняю провокації, якщо не маю – оперативно повідомляю штаб Майдану усіма доступними засобами.

3. Я формую групу взаємодопомоги із родичів, друзів, знайомих, яка координує нашу участь в Майдані і відповідає за безпеку учасників групи, або долучаюся до такої групи.

4. Я усвідомлюю важливість належного і оперативного висвітлення подій і підтримую грошима незалежних журналістів зі Спільнобачення (spilno.tv), Громадського телебачення (www.hromadske.tv), Текстів (texty.org.ua)

5. Я уважно стежу за словами та діями представників влади, особливо – силових органів, щоби кожен із них після зміни влади постав перед справедливим і неупередженим судом.

6. Я підтримую Євромайдан матеріально, морально та інформаційно.
 

МАЙДАН – ЦЕ Я

Опубліковано у Київ, думай глобально, пряма дія, самоорганізація / спільна дія, скажу від себе | Теґи: , , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Напишіть, що ви думаєте з цього приводу

