«Мамай» – кіно, яке заворожує

На фоні досить успішного просування українськими кіноекранами «Того, хто пройшов крізь вогонь», який позиціонують як «перше сучасне українське кіно» згадалося інше кіно, теж перше у своєму роді.

«Мамай» Олеся Саніна випустили у світ 2003 року. Він став першим українським фільмом, знятим на цифрову камеру, і першим українським фільмом, озвученим у форматі «Долбі сурраунд».

Він же був, мабуть, першим, який спробували виробити і поширити за міжнародними стандартами: з прокатом по кінофестивалях, висуванням на «Оскар», прес-конференціями та туром по великих українських містах. Що з того вийшло – усі пам’ятають, точніше, більшість не пам’ятають, бо не чули про нього взагалі. На поточний момент фільм навіть не знайдеш у легальному продажі на ДВД, не кажучи вже про перегляд десь у кінотеатрі. А «Мамай» таки вартий перегляду у кіно, адже найбільші козирі фільму – фантастична робота оператора та багатий звуковий ряд.

Отже, для тих, хто вперше чує – короткий зміст. Фільм заснований на епосі двох народів: українській думі «Про трьох братів азовських» і кримсько-татарському сказанні «Пісня дервіша про доблесних мамлюків». Мова в них іде про одну подію: про трьох братів-козаків, що втекли з турецького полону, і трьох татарських воїнів-яничарів, що кинулися їм навздогін. Оскільки втікачам дісталося лише два коня, то третього, наймолодшого брата, вони змушені були залишити, розраховуючи, що він сам, під прикриттям високих степових трав і ярів, врятується від погоні. Його, виснаженого знаходить молода татарка, що самотньо живе на кордоні у степу. Картина — авторська версія виникнення одного з головних образів українського епосу — козака Мамая (текст взято з http://slavs.org.ua/kh-f-mamai-2003).

Насправді цей текст не говорить про фільм нічого – «Мамая» треба чути, бачити, і відчувати десь на рівні підсвідомості. Фільм, без перебільшення, медитативний, і тим, хто не взмозі витримати, наприклад, півгодинну службу у церкві або концерт класичної музики, його дивитися не рекомендується. Найближча аналогія до фільму – польова вистава театру «Дах» у супроводженні «Дахи-Брахи».

Оскільки трейлера знайти не вдалося, пропонується для перегляду 15-хвилинний уривок з фільму. Нижче – ще кілька оглядів-рецензій.

При перегляді «екранної копії» в Інтернеті губиться половина враження від фільму, тому дуже рекомендовано потурбуватися про найкращу якість картинки та вашої акустичної системи.

Рейтинг фільму на ІМДБ – 6,9 з 10.

Ще рецензії та огляди:

Advertisements
Опубліковано у культурне. Додати до закладок постійне посилання.

Напишіть, що ви думаєте з цього приводу

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s