Кожному з нас дано дивитись у вічі свого страху

“Як нам дивитися на питання гідності і на що нам вказує приклад Климентія? Ми думаємо: “У мене так не вийде, я не маю скільки потенціалу”. Але справа тут у внутрішньому житті. Якщо ми подивимося на анатомію нашого страху, як він шмат за шматом відкушує нашу гідність, ми побачимо, що цей процес відбувається всередині нас. Якщо я не можу контролювати те, що відбувається у Верховній Раді, якщо не у моїх руках важелі фінансових потоків, я все ж таки маю нагоду бути протагоністом у процесах, які відбуваються у моєму серці, думках, душі.”

” … ми маємо психічну оболонку, таїнство власної душі, де кожного з нас доторкає Господь і каже: “Ти мій возлюблений син, моя донька. Ти гідний, не бійся. Мир тобі. Дій”. Дій з якістю душі, з тональністю думки і зі спокоєм у твоїх почуттях. Кожному з нас дано дивитись у вічі свого страху – називати його на ім’я, вказати йому на його місце.”

Це слова зі скороченої версії промови отця Бориса Гудзяка, яка була прочитана 10 лютого у Львівському університеті імені Івана Франка в рамках «Університетських діалогів». Цей текст навів Тарас Возняк у своєму блозі на “Українській Правді”

Там же пан Возняк посилається на число часописа “Ї”, присвячене страху, яке так і називається: “Страх” (№ 37 / 2005 р.) Як завжди, підбірка дуже різних текстів, особисто мені стало цікаво десь з другої половини змісту, особливо сподобалася стаття Александра Ловена “Зрада тіла” про шизоїдні стани. Вона написана справжним лікарем – дуже тактовно, з повагою до пацієнта, людською мовою, але разом з тим тема розкрита досить глибоко і повно (як на мій профанський погляд, звичайно).

Але “Ї” – більше для інтелектуальної вправи, для щоденного життя я би все ж рекомендував прості слова отця Гудзяка.

Насправді він публічно говорив до студентів про страх ще 3 вересня 2010 р. у Могилянці (текст можна скачати тут). Відверто заздрю могилянцям, які мають можливість чути такі мудрі і корисні речі у своєму виші (навіть якщо ще не готові в повній мірі осягнути).

І ще три інтерв’ю отця Бориса Гудзяка (останні два були дані українським бізнес-школам):

Борис Гудзяк: Ми ще не до кінця усвідомили, наскільки наш народ уражений страхом.

Борис Гудзяк: Скільки коштує гідність?

Борис Ґудзяк: Бажаю українським управлінцям бути життєдайними.

Опубліковано у душа, жити і перемагати, книжки та читання, рекомендую | Теґи: . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Напишіть, що ви думаєте з цього приводу

